donderdag 4 november 2021

Herwig wint van Jan D., Theo en Ben: remise, Ronald wint van Hans en Jan V. wint van Jan H...

 

WINTER COMPETITIE 1 NOVEMBER 2021

 

Jan V. vaste verslaggever?

Deze maandag kwamen er acht schakers opdagen. Theo van Zessen en Ronald Lemmen hebben hun vakantie achter de rug en waren dus als harde kern leden weer van de partij. Jan V. stuurde mij wederom een verslag en begint zich te ontpoppen als vaste verslaggever. Koos maakte natuurlijk wederom de foto’s en als gebruikelijk knutselde Jan H. de standen in elkaar…     

Herwig Devolder had wit tegen Jan Dijkhuizen. Herwig won 1-0.

Herwig wint van Jan...

Ben Riksen had wit tegen Theo van Zessen. De partij eindigde in remise.

 

Ben en Theo spelen remise...

Hans Schrumpf had wit tegen Ronald Lemmen. Ronald won 0-1.

 

Ronald wint van Hans...

Jan Verveen had wit tegen Jan Hennevanger. Jan V. won 1-0. Jan V. schreef over deze partij het volgende:

Gerard ziek...
Was het doordat de regering strengere maatregelen wil gaan afkondigen of omdat het weer wat kouder is geworden. Zeker is dat slechts 8 moedige schakers het clubhuis hadden gevonden. Waaronder Jan Hennevanger en ik zelf. Na enig puzzelen van Theo van Zessen de (tijdelijke) wedstrijdleider intern, want Gerard Turkenburg was helaas ziek thuis gebleven, bleek dat Jan Hennevanger en ik weer tegenover elkaar kwamen te zitten. De laatste keer was het remise geworden maar deze keer had ik wit en was in een avontuurlijke stemming. In mijn favoriete opening het Italiaans offerde ik op de 5e zet mijn loper op f7 in de hoop dat de zwarte koning lang en moeizaam in het midden van het speelveld zou moeten bivakkeren. Deze hoop  bleek bewaarheid maar dat wilde nog niet zeggen dat Jan Hennevanger zonder mogelijkheden was. Echter zijn mogelijkheden raakten uitgeput en zo kon ik weer een overwinning in mijn zak steken. Dat neemt niet weg dat wij een van onze boeiendste wedstrijden in tijden speelden. Zo wil ik wel iedere week spelen.

 

Jan V wint van Jan H... 

 

Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger
Sterschrijver: Jan Verveen









Geen opmerkingen: