donderdag 28 oktober 2021

Piet wint verrassend van Jan D. Herwig wint van Hans Gerard houdt Ben op remise!

 

WINTER COMPETITIE 25 OKTOBER 2021

 

Theo en Ronald: vakantie...

10 schakers wisten het clubhuis te bereiken. Theo van Zessen en Ronald Lemmen genieten nog steeds een vakantie, dus deze vaste krachtenwaren nog even absent. Jan V. stuurde mij een verslag en dat stel ik altijd op prijs, goed zo Jan! Koos maakte de foto’s en Jan H. knutselde de standen in elkaar…     

Jan Dijkhuizen had wit tegen Piet Hofstee. Piet won 0-1.

 

Piet (niet op de foto) won verrassend van Jan!

Herwig Devolder had wit tegen Hans Schrumpf. Herwig won 1-0.

 

Harwig wint van Hans...

Jan Verveen had wit tegen Joop van der Werf. Jan won 1-0. Jan schreef over deze partij het volgende:

... waarna Joop de hand uitstak
Het was vandaag een gelukkig toeval dat er een even aantal was. Er waren maar liefst tien leden opgekomen en dat hield in dat er niemand naar huis hoefde. Ik kon mijn krachten deze keer gaan meten met Joop van der Werf. Dit is de tweede keer dat we elkaar tegenkomen. De eerste keer was het geluk aan mijn kant en hopelijk deze keer ook. Deze partij werd gekenmerkt door het lange uitblijven van ruilingen, pas op de 19e zet werden er stukken geruild. En nadat op de 35e zet alle torens van het bord waren verdwenen bleek ik een vrijpion te hebben verkregen. Deze pion was niet te stoppen waarna Joop de hand uitstak. Weer een overwinning, hopelijk zullen er nog velen volgen.

 

Joop verliest van Jan...

Jan Hennevanger had wit tegen F.G. Maas. De partij eindigde in remise.

 

Jan en F.G. remise...

Gerard Turkenburg had wit tegen Ben Riksen. Oók deze partij eindigde in remise.

 

Gerard knappe remise tegen Ben...



Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger
Sterschrijver: Jan Verveen









Geen opmerkingen: