donderdag 14 oktober 2021

Jan D. wint van Hans, Theo wint verrassend van Herwig! Jan V. schrijft verslag!

 

WINTER COMPETITIE 11 OKTOBER 2021

 

10 deelnemers... 

Deze maandag kwamen er tien schakers opdagen. Ronde getallen zijn natuurlijk het meest ideaal. Niemand een vrije avond. Gezien de uitslagen, allemaal winstpartijen, werd ook achter de borden niet gefreewheeld. Geen gemakkelijk gegeven remisetjes te bespeuren. Wat betreft de meestal ontbrekende verslagen is er deze keer een lichtpunt te melden. Jan V. stuurde mij een verslag, hulde aan Jan! Koos maakte de foto’s en Jan H. knutselde de standen in elkaar…     

Jan Dijkhuizen had wit tegen Hans Schrumpf. Jan won 1-0.

Jan wint van Hans...

Theo van Zessen  had wit tegen Herwig Devolder. Theo won 1-0.

Theo wint verrassend van Herwig...

F.G. Maas had wit tegen Ben Riksen. Ben won 0-1.

Ben wint van F.G... 

Joop van der Werf speelde met wit tegen Gerard Turkenburg. Gerard wist te winnen 0-1.

Gerard wint van Joop...

Jan Verveen had wit tegen Jan Hennevanger. Jan V. won en schreef het volgende verslag:

Corona-ellende...
Nadat vorige week ons bondsteam een klinkende overwinning behaalde op Shah Mata 2 kon ik deze week weer eens in onze huishoudelijke competitie meedraaien. Of het kwam door de overwinning van het bondsteam weet ik niet maar een flink aantal clubleden had de weg naar het clubhuis gevonden. Wat een heel heugelijk feit is na alle Corona ellende. Het lot stelde mij tegenover Jan Hennevanger en ondanks dat wij zeer veel tegenover elkaar hebben gezeten was het dit keer bijna een jaar geleden dat onze degens elkaar kruisten. Daar is een reden voor, maar wat dat is weten wij allen. Over de partij het volgende; na de opening werkte wij beiden naar het middenspel waarin ik een stevige druk op het centrum kon ontwikkelen en dit resulteerde in een toreneindspel waar ik meer pionnen aan over hield en Jan H. zijn koning slecht kon beschermen. Dit resulteerde in een fout van Jan H. waardoor de overwinning aan mij was. Na afloop moest ik een foto nemen van Jan H. zijn notaties daar mijn pen aan het begin van de partij de pijp aan Maarten gaf. En ondanks de gulle hulp die Jan H. mij ook gaf, het bleek van de vele pennen er geen een goed genoeg om de partij op te schrijven. Ondanks dit een boeiende partij welke ik nog wel eens ga naspelen, 1-0. 

 

Jan V. wint van Jan H...


Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger















Geen opmerkingen: