donderdag 18 mei 2023

Herwig en Hans remise, Jan D. en Theo ook remise en Jan V. wint van Harwig...

 

WINTERCOMPETITIE 15 MEI 2023


3 partijen...
Vanavond speelde het 4-tal een thuiswedstrijd. Een en ander hield in dat er voor de interne competitie slechts drie partijen werden gespeeld. De grote afwezige was vanavond barman Koos. Daar Koos de vaste fotograaf is moest er een stand-in worden gezocht. Externe wedstrijdleider Daniël van Loenen was zo vriendelijk deze taak op zich te nemen. Jan Verveen was vanavond weer van de partij en mailde uiteraard een verslag van zijn partij. Jan Hennevanger zorgde voor de standenlijsten…

 

Herwig Devolder had wit tegen Hans Schrumpf. De partij eindigde in remise, ½-½.

 

Herwig en Hans remise...

Jan Dijkhuizen had wit tegen Theo van Zessen. De partij eindigde in remise, ½-½.

 

Theo en Jan remise...

Jan Verveen had wit tegen Ruben Harwig. Jan won, 1-0. Jan mailde het volgende:

Vandaag moet ik eerst en vooral mijn excuses aanbieden aan de webmaster, daar ik er vorige week niet was. Daardoor heeft hij minder werk gehad en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu naar vanavond. Mijn tegenstander Ruben Harwig en ik moet zeggen, nadat ik de partij door de mechanische meester had gehaald: Ruben heeft zich kranig en goed verweerd, zo goed zelfs dat op de 36ste zet ik welhaast verloren stond maar de regels van het spel gunden mij nog een zet en deze bleek genoeg mat was onafwendbaar. Dus toch gewonnen maar ik kan met recht stellen dat ik dit keer door het oog van de naald ben gegaan.

 

Jan wint van Harwig...


Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Daniël van Loenen
Standen: Jan Hennevanger

 









Geen opmerkingen: