woensdag 12 oktober 2022

Herwig wint van Gerard, Theo wint van Jan, Ronald wint van Ben!

 

WINTERCOMPETITIE 10 OKTOBER 2022

Vanavond een behoorlijke opkomst. Dertien deelnemers meldden zich. Barman Koos was na een welverdiende vakantie weer present en bood zich als veertiende man aan ter voorkoming dat één van de strijders onverrichterzake huiswaarts kon. Zeven partijen aldus. Jan Verveen mailde als gewoonlijk een verslagje. Barman/fotograaf Koos speelde als gezegd een partijtje mee en verzorgde naast de bardienst ook de fotoshoot. Jan Hennevanger knutselde uiteraard de standenlijsten in elkaar.

 

Barman Koos terug van vakantie...

Herwig Devolder had wit tegen Gerard Turkenburg. Herwig won, 1-0.
Marco Zwanenburg had wit tegen Joop van der Werf. Marco won, 1-0.

 

Gerard verliest van Herwig en Marco wint van Joop...

Theo van Zessen had wit tegen Jan Dijkhuizen. Theo won, 1-0.

 

Theo wint van Jan...

Ben Riksen had wit tegen Ronald Lemmen. Ronald won, 0-1.


Ben verliest van Ronald...


 Dick Vons had wit tegen Hans Schrumpf. De partij eindigde in remise.


Hans en Dick remise...


Martijn Gesell had wit tegen Jan Verveen. Martijn won, 1-0. Jan mailde het volgende:

Deze avond koppelde mij opnieuw aan Martijn, echter nu had Martijn de witte stukken. Na een zet of tien werd er wat geruild maar op de achttiende zet werd het serieus. Ik kwam goed uit deze strijd daar het mij een vol stuk opleverde. Analyse op de grote mechanische meester leerde mij dat ik ruim voorstond. Echter ruim voorstaan betekent nog niet dat je wint.  Ik liet mijn voordeel weg vallen en toen was er geen eer meer te behalen. Maar ondanks het verlies een zeer leerzame partij, 1-0.

 

Jan verliest van Martijn...

Jan Hennevanger had wit tegen Koos Versloot. Jan won, 1-0.

 

Barman/fotograaf Koos versus Jan...


Verslag: Aad Juijn
Sterschrijver: Jan Verveen
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger










Geen opmerkingen: