woensdag 5 oktober 2022

Herwig en Theo in balans, Jan wint van Gerard, Hans verliest van Ben...


WINTERCOMPETITIE 3 OKTOBER 2022

Vanavond een behoorlijke opkomst. Twaalf deelnemers stonden garant voor zes partijen. Jan Verveen mailde als gewoonlijk een verslagje. De overige combattanten zagen hier geen reden toe. Je bent tenslotte schaker en geen schrijver. Barman/fotograaf Koos was nog met vakantie. Jan Hennevanger nam door de afwezigheid van Koos de foto’s voor zijn rekening en knutselde als gewoonlijk de standenlijsten in elkaar.

 

Je bent tenslotte schaker en geen schrijver...

Herwig Devolder had wit tegen Theo van Zessen. De partij eindigde in remise.

 

Herwig vs. Theo remise. Daarachter Jan wint van Gerard...

Jan Dijkhuizen had wit tegen Gerard Turkenburg. Jan won, 1-0.

Hans Schrumpf had wit tegen Ben Riksen. Ben won, 0-1

 

Ben wint van Hans...

Jan Verveen had wit tegen Martijn Gesell. De partij eindigde in remise. Jan mailde het volgende verslag:

Deze avond speelde ik tegen Martijn Gesell.  Een nieuw lid, dus ik wist niet goed wat ik kon verwachten. Ik heb wit en mag dus beginnen, dat valt niet tegen, na een zet of tien heb ik het centrum stevig in handen en ziet alles er rooskleurig uit. Helaas kan ik dit niet goed omzetten in winst zodat remise het hoogst haalbare is, ondanks dat een leuke en boeiende partij.


Martijn en Jan remise...

Joop van der Werf had wit tegen Karim Ak. De partij eindigde in remise.


Joop en Karim remise...

 F.G. Maas had wit tegen Jan Hennevanger. F.G. won, 1-0.

 

F.G. wint van Jan...


Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Jan Hennevanger
Standen: Jan Hennevanger






Geen opmerkingen: