woensdag 25 mei 2022

Herwig wint van Hans, Theo wint van Gerard, Ben wint van Jan V. en Jan H. wint van Simon...

 

WINTER COMPETITIE 23 MEI 2022

Negen schakers voor de interne vanavond. Ronald kreeg de vrije avond toegewezen en barman Koos stelde zich als sparringpartner voor Ronald ter beschikking. Tevens deed barman Koos de fotoshoot. Jan Hennevanger knutselde uiteraard de standenlijsten in elkaar.

Koos Versloot was enthousiast over zijn oefen-onderonsje met Ronald Lemmen. Koos schreef: Ronald was natuurlijk een paar stevige maten te groot voor mij, na de partij heeft hij wat opening varianten gegeven wat voor mij echt leerzaam en interessant was, heb weer een hoop gezien en geleerd met dank aan Ronald!

 

Ronald: sparren met...


Koos...

Herwig Devolder had wit tegen Hans Schrumpf. Herwig won, 1-0.

Herwig wint van Hans...

Theo van Zessen had wit tegen Gerard Turkenburg. Theo won, 1-0. Gerard schreef:

Theo had meteen vanuit de opening ruimtelijk voordeel. In het begin dacht Gerard dat het allemaal wel te verdedigen was maar hoe verder in de partij hoe groter de druk. Theo had twee sterke paarden die uiteindelijk Gerard de das om deden. Gerard gaf nog twee stukken voor een mataanval maar daar kon Theo uitlopen. Sterk gespeeld door Theo, een verdiende overwinning.

 

Theo wint van Gerard...

Ben Riksen had wit tegen Jan Verveen. Ben won, 1-0. Jan schreef:

Jan: Ben een heuveltje...
Vorige  week even een uitstapje gemaakt naar het viertal en daar een remise uit gesleept en dus was ik vol vertrouwen dat het vanavond een goede avond zou worden. Echter het lot bracht mij Ben Riksen en ik realiseerde mij dat het een stevige avond zou worden. Hoewel november vorig jaar kwam ik Ben ook tegen en daarna verloor ik maar 1 van de volgende 9 wedstrijden. En hoe gek het ook klinkt daar waar Ben vroeger als een berg zo hoog leek is hij in mijn gedachten nu meer een heuvel geworden. Echter, Ben staat toch op deze heuvel en zijn kennis is een machtig wapen. Maar ik had goede moed. Na een goede opening zag ik mogelijkheden om aan te vallen. Ben overzag mijn plan en pareerde de aanval en nam het initiatief over wat mij een stuk kostte. Ik had nog geloof dat het wel goed zou komen maar helaas won Ben in de volgende zetten te veel materiaal zodat verlies onafwendbaar was. Ik ben teleurgesteld. Niet dat ik van Ben heb verloren, we kunnen allemaal van hem verliezen, maar ik had hier vanavond meer van verwacht en dat is er helaas niet uit gekomen. Erger vind ik nog dat die brutale aap op het bovenste takje langzaam uit zicht begint te raken maar als dit een nieuwe reeks van 8 gewonnen wedstrijden in luid hoor je mij niet klagen.

 

Jan verliest van Ben...

Jan Hennevanger had wit tegen Simon Slui. Jan won, 1-0.


Simon verliest van Jan...

 

Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Koos Versloot
Sterschrijvers: Gerard Turkenburg, Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger









Geen opmerkingen: