woensdag 1 juni 2022

Herwig wint van Theo en is clubkampioen! Theo tweede en Jan V. derde! Nieuw gezicht Armantos Tzanis!

 

WINTER COMPETITIE 30 MEI 2022

Tien schakers meldden zich voor de laatste ronde van de interne wintercompetitie. Tot en met de laatste ronde spannend wie zich clubkampioen mag noemen van het seizoen 2021/2022. In een onderling duel mochten Herwig en Theo om de titel strijden. Bij een gelijkspel zou Jan V. gedeeld eerste met Herwig zijn. Herwig wist te winnen en werd zodoende nummer één. Proficiat Herwig!

Verder mailde onze barman Koos de volgende briefing:

Joop 90 jaar!!
Hoi, Aad gemiddelde opkomst, daarnaast mogen we ons verheugen op waarschijnlijk een nieuw lid een Griekse jongen die pas in Rotterdam is komen wonen. Hij zocht een schaakclub en heeft HZPS via de website gevonden. Hij heeft tegen Ben gespeeld helaas verloren maar toch een redelijk niveau, daarna heb ik nog twee keer gespeeld tegen hem, was leuk. Hij geeft aan dat hij graag wil blijven komen, dat zou mooi zijn. En we hadden een finale partij wintercompetitie tussen Theo en Herwig,  welke beslecht werd in Herwig zijn voordeel en die zich winterkampioen mag noemen. Volgende week geen schaak i.v.m. Pinksteren. Week erop een keer een andere barman want ik ben op vakantie. Nog even een klein heugelijk feit: onze Joop was er vorige week niet vanwege zijn verjaardag, maar leuk om te vermelden en te feliciteren hij heeft de respectabele leeftijd van 90 jaar bereikt, werkelijk een mijlpaal en still going strong!!!!!

Barman Koos maakte als altijd de fotoshoot. Jan Hennevanger knutselde uiteraard de standenlijsten in elkaar.

Herwig Devolder had wit tegen Theo van Zessen. Herwig won, 0-1.

 

Herwig wint van Theo en is clubkampioen!

Ben Riksen had wit tegen Armantos Tzanis. Ben won, 1-0.

 

Aspirant lid Armantos verliest van Ben...

Gerard Turkenburg had wit tegen Hans Schrumpf. Gerard won, 1-0.

 

Hans verliest van Gerard...

Jan Verveen had wit tegen Simon Slui. Jan won, 1-0. Jan schreef:

Armantos Tzanis 
Deze avond begon bijzonder. Bij het neerzetten van mijn fiets werd ik aangesproken door een man die tegelijk met mij aankwam en hij vroeg mij vriendelijk in het Engels of ik wist waar je kon schaken. Deze man genaamd Armantos Tzanis. Griek van geboorte, ja ja we worden nog internationaal in ons clubje. We hadden al een Belg nu dus een Griek. Hij verklaarde ons gevonden te hebben via onze website en dat hij nog meer mensen wist die wilden schaken. Vol verwachting klopt ons hart zullen we maar zeggen. Wat mij betreft: het lot had mij deze keer aan Simon Slui gekoppeld. Simon ging onstuimig van start offerde een paard en beschadigde daardoor mijn koningsstelling even leek het problematisch te worden maar door de goede zetten te vinden week het gevaar en uiteindelijk bleek Simons offer geen stand te houden. Dus weer gewonnen of het genoeg is om weer wat hoger in de boom te klimmen moeten we afwachten.


Jan wint van Simon...

Joop van der Werf had wit tegen Jan Hennevanger. Jan won, 0-1.

 

Joop verliest van Jan...


Verslag: Aad Juijn, Koos Versloot
Fotografie: Koos Versloot
Sterschrijver: Jan Verveen
Standen: Jan Hennevanger









Geen opmerkingen: