donderdag 7 april 2022

Theo wint van Herwig, Ronald houdt Ben op remise en Jan H. houdt Gerard op remise!

 

WINTER COMPETITIE 4 APRIL 2022

 

Vanavond tien mensen op de presentielijst, en dat is een redelijke opkomst. Deze keer een handgeschreven verslag en een getypt verslag via de mail. Barman Koos deed als vaste fotograaf de fotoshoot. Jan Hennevanger knutselde uiteraard de standenlijsten in elkaar.        

 

Koos: fotoshoot...

Herwig Devolder had wit tegen Theo van Zessen. Theo won, 0-1.

 

Theo wint van Herwig...

Ronald Lemmen had wit tegen Ben Riksen. De partij eindigde in remise, ½-½. Ronald schreef:

London Mabola System. Het werd snel onduidelijk. Zwart kreeg goed spel, maar na een grote ruil bleven er lopers van ongelijke kleur over. Na 30 zetten konden de stukken weer in het bekende doosje. Een leuke partij voor mij, tegen onze meester Ben!!

 

Ronald houdt Ben op remise...

Jan Hennevanger had wit tegen Gerard Turkenburg. De partij eindigde in remise, ½-½.

 

Jan knappe remise tegen Gerard...

Jan Verveen had wit tegen Piet Hofstee. Piet won, 0-1. Jan Schreef:

Jan: pijn in staart
Vorige week ben ik niet gaan schaken want nog pijn in mijn staart, vanwege de zware nederlaag van laatst. Ik ben wel flink in de theorie gedoken om mijn kennis weer wat op te krikken. Het lot plaatste mij tegen Piet Hofstee en dat is geen makkelijke klant. Ik schaar hem op een zelfde niveau als Ben Riksen. Maar zoals gezegd mijn niveau is ook vooruit gegaan dus ik was vol vertrouwen dat het goed zou gaan. Kort gezegd komt het er op neer dat we uiteindelijk in een toren eindspel kwamen en daar had Piet net wat meer de wind mee, dus helaas weer verloren, maar met een veel beter gevoel dan de vorige keer, want het kwartje had ook de andere kant op kunnen vallen.

 

Koploper Jan verliest van Piet...

Joop van der Werf had wit tegen Hans Schrumpf. Hans won, 0-1.

 

Hans wint van Joop...



Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Koos Versloot
Sterschrijvers: Ronald Lemmen, Jan Verveen
Standen: Jan Hennevanger









Geen opmerkingen: