dinsdag 9 april 2024

Nieuw gezicht: Welkom Christan! Ben wint van Hans, Theo en Gerard houden het op remise, Alexander wint van Didier en meer...

 

INTERNE COMPETITIE 8 APRIL 2024


Vanavond 14 deelnemers waaronder een nieuw gezicht. Alexander introduceerde namelijk zijn jongere broer Christan. Welkom Christan! Van de zeven partijen verzandde er slechts één in remise (gevalletje bestuursleden onder elkaar). De zes overige partijen eindigden in een klinkende overwinning voor de witspelers (4-2). Jan V. schreef een stukje over zijn partij, Koos verzorgde de fotoshoot en Jan H. ontfermde zich over de standenlijsten…

 


Ben Riksen had wit tegen Hans Schrumpf. Ben won, 1-0.

 

Hans verliest van Ben...

Theo van Zessen had wit tegen Gerard Turkenburg. De partij eindigde in remise, ½-½.

 

Gerard en Theo: remise...

Alexander Visser had wit tegen Didier van Willigenburg. Alexander won, 1-0.

 

Didier verliest van Alexander...

Wilco van de Velde had wit tegen Jan Verveen. Wilco won, 1-0. Jan schreef hierover het volgende:

Nadat ik twee weken geleden volledig door het ijs was gezakt door schaakmoeheid was ik nu dusdanig hersteld dat ik weer een poging wilde wagen. Mijn  tegenstanders deze avond Wilco van de Velde. In het begin van de wedstrijd kwam ik flink in de verdrukking wat resulteerde in een kwaliteitsverlies maar uiteindelijk ook wat ruimte om te manoeuvreren en ik won zelfs een pion terug voor het kwaliteitsverlies. Toch liet mijn scherpe blik mij een moment in de steek en verloor ik een toren daarna gaf ik op. De mechanische meester liet zien dat er nog wat weerstand geboden had kunnen worden maar dat ook dat niet de zege had kunnen brengen. Nu weer geen winst maar ik kon weer weerstand bieden dat geeft hoop voor de volgende keer.


Jan verliest van Wilco...


Jan Hennevanger had wit tegen Stephan Bijleveld. Stephan won, 0-1.

 

Jan verliest van Stephan...

Niels van Dam had wit tegen Nikita Vinichenko. Nikita won, 0-1.

 

Niels verliest van Nikita...

Debutant Christan Visser had wit tegen Koos Versloot. Christan won, 1-0.

 

Koos verliest van debutant Christan...






Verslag: Aad Juijn

Sterschrijver: Jan Verveen
Special Guest: Christan Visser
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger

 


Geen opmerkingen: