woensdag 24 april 2024

Alexander wint van Arjan, Ben wint van Gerard, Wilco wint van Hans en meer...

 

INTERNE COMPETITIE 22 APRIL 2024

vechtlust...
De clubavond werd deze keer bezocht door veertien man. Net als vorige week werd er ook deze week geen enkel vredesaanbod aangenomen. Met de vechtlust zit het dus meer dan goed. In het zwart/wit ‘klassement’ konden de witspelers een nipte overwinning bijschrijven (4-3). Koos deed de fotoshoot, Jan V schreef een stukje over zijn partij en Jan H. rekende de standenlijsten voor u uit…

 

Alexander Visser had wit tegen Arjan Beaumont. Alexander won, 1-0.

 

Alexander wint van Arjan...

Gerard Turkenburg had wit tegen Ben Riksen. Ben won, 0-1.

 

Ben wint van Gerard...

Hans Schrumpf had wit tegen Wilco van de Velde. Wilco won, 0-1.

 

Wilco wint van Hans...

Dick Vons had wit tegen Theo van Zessen. Dick won, 1-0.

 

Dick verliest van Theo...

Jan Verveen had wit tegen Nikita Vinichenko. Jan won, 1-0. Jan schreef het volgende:

Na weer eens een weekje te hebben overgeslagen om mij mentaal en schaaktechnisch voor te bereiden op wat er zou komen, betrad ik vol goede moed het clubgebouw. En zie: het lot gaf mij een internationale tegenstander in de persoon van Nikita Vinichenko. Deze heer is nog niet zo lang bij ons en hij spreekt alleen Engels, maar ik als wereldburger ben daar niet bang voor alhoewel een nieuwe tegenstander altijd wel spannend is, want waarmee komt hij en hoe sterk zal hij zijn? Het lot bepaalde dat ik wit had, waardoor ik het tempo voorlopig kon bepalen. Na mij eerste zet Pf3 volgde Nikita met f6. Waarom is mij nog niet helemaal duidelijk geworden maar deze zwakte zou hem de gehele wedstrijd parten blijven spelen en in het eindspel bleek dit uiteindelijk te veel, wel wil ik nog vermelden dat mijn tegenstander mat ging en niet zelf opgaf. Dit is mij lang niet meer gebeurd maar het geeft de burger moed en hopelijk is dit het begin van een mooie serie.

 

Nikita verliest van Jan...

Jan Hennevanger had wit Marco Zwanenburg. Marco won, 0-1.

 

Marco wint van Jan...

Niels van Dam had wit tegen Koos Versloot. Niels won, 1-0.

Koos verliest van Niels...

 





Verslag: Aad Juijn

Sterschrijver: Jan Verveen
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger


Geen opmerkingen: