dinsdag 7 mei 2024

Ben wint van Marco, Jan H. wint van Jan V. Stephan wint van Didier en meer...

 

INTERNE COMPETITIE 6 MEI 2024

Evenals vorige week meldden zich deze editie wederom twaalf spelers. Opvallend was de deelname van Dirk Brijs. Dirk is lid van Maassluis en Spijkenisse maar ook vaste klant van onze jaarlijkse zomercompetitie. Verder viel nog op dat nu al voor de vierde week op rij geen enkele remise viel te noteren en dat is best bijzonder. En dan nog dit: Koos mailde mij dat hij contact heeft gehad met onze Vlaamse oud-clubkampioen Herwig Devolder die naar Haarlem is verhuisd. De vraag was hoe het Herwig verging. Hierbij de onversneden versie: “Hi Koos. Ja prima hoor en met jou en de gezondheid? Ja echt gezellige stad hoor, alleen veel Ajax shirtjes ;). Met vrouw en zoon alles prima. BSO eindelijk geregeld ook, maar veel ga ik nog niet naar kantoor, haha. Ik zag dat Ben kampioen werd. Wens hem proficiat als je hem ziet. Ik sta hier derde in het kampioenschap, maar is uiteraard aardige tegenstand”.

Barkeeper/Speler/Fotograaf Koos verzorgde de fotoshoot, Jan V. schreef een stukje over zijn partij en Jan H. rekende de standenlijsten voor u uit…

Marco Zwanenburg had wit tegen Ben Riksen. Ben won, 0-1.

 

Marco verliest van Ben...

Jan Verveen had wit tegen Jan Hennevanger. Jan H. won, 0-1. Jan V. schreef hierover:  

Zo zie je maar, de ene avond is de andere niet. Na vorige week nog gewonnen te hebben verlies ik deze week van Jan Hennevanger en hoe dat is mij nog steeds een raadsel. Ik heb natuurlijk de partij door de mechanische meester gehaald, maar de gehele partij was in evenwicht, tot het pionnen eindspel daar bleek mijn stelling niet goed genoeg. Dit kan iedereen overkomen ik ga i.i.g. op de ingeslagen weg verder want ondanks de nederlaag ben ik overtuigd dat ik op de goede weg ben.

 

Jan H. wint van Jan V...

Stephan Bijleveld had wit tegen Didier van Willigenburg. Stephan won, 1-0.

 

Stephan wint van Didier...

Nikita Vinichenko had wit tegen Dirk Brijs. Dirk won, 0-1.

 

Nikita verliest van Dirk...

Koos Versloot had wit tegen Niels van Dam. Niels won, 0-1.

 

Koos verliest van Niels...

Hans Schrumpf had wit tegen Gerard Turkenburg. Hans won, 1-0.

 

Gerard verliest van Hans...






Verslag: Aad Juijn

Sterschrijver: Jan Verveen
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger

 


Geen opmerkingen: