woensdag 21 februari 2024

Geen vredespijpen vanavond! Ben wint van Gerard, Ronald wint van Hans en meer...

 

INTERNE COMPETITIE 19 FEBRUARI 2024

Geen vredespijpen vanavond...
Vijftien deelnemers deze keer... Het lot wees vanavond voorzitter Theo aan om de rol van vrije man op zich te nemen. De heren hadden er vanavond duidelijk zin in want vredespijpen werden vanavond niet gerookt. Wel viel nog maar eens op dat de zwartspelers de betere score behaalden (3-4). Jan V. schreef een stukje over zijn winst met zwart, Koos schoot de plaatjes en Jan H. rekende de standenlijsten voor u uit.

Ben Riksen had wit tegen Gerard Turkenburg. Ben won, 1-0.

 

Ben wint Gerard...

Ronald Lemmen had wit tegen Hans Schrumpf. Ronald won, 1-0.

 

Ronald wint van Hans...

Wilco van de Velde had wit tegen Piet Hofstee. Wilco won, 1-0.

 

Wilco wint van Piet...

Jan Hennevanger had wit tegen Jan Verveen. Jan V. won, 0-1. Jan V. schreef hier het volgende over:

Nadat ik vorige week verstek moest laten gaat was ik weer op de clubavond. Deze keer werd ik gekoppeld aan Jan Hennevanger en Jan verraste me in de opening door een loperoffer op f7 in de achtste zet. Jan begon gelijk zijn f-pion op te schuiven en zijn dame op h4 te posteren en ik kreeg het een beetje benauwd. Na wat voorzichtig manoeuvreren lukte het mij om de boel een beetje te stabiliseren waarna ik in het centrum toesloeg, dit resulteerde in een aantal vorken waarbij de tweede voor Jan genoeg bleek en hij mij de hand reikte. Nu zal het de webmaster wel al zijn opgevallen dat zwart hier weer wint maar ter verdediging  van Jan Hennevanger moet mij van het hart dat ik goed voorbereid was en daardoor een klein voordeel genoot.

 

Jan V. wint van Jan H....

Simon Slui had wit tegen Ruben Harwig. Ruben won, 0-1.


Ruben wint van Simon...

 

Niels van Dam had wit tegen Didier van Willigenburg. Didier won, 0-1.


Didier wint van Niels...

                             

Koos Versloot had wit tegen Stephan Bijleveld. Stephan won, 0-1.


Stephan wint van Koos...










Verslag: Aad Juijn
Sterschrijver: Jan Verveen
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger



Geen opmerkingen: