woensdag 31 januari 2024

Wit begint en zwart wint? Alexander en Theo remiseren, Ben wint van Piet, Gerard wint van Marco en meer...

 

INTERNE COMPETITIE 29 JANUARI 2024


Kijkt u even hier ...
Deze editie trok veertien deelnemers. Maar goed: er moet mij toch iets van het hart. Wat mij (Aad Juijn) de laatste tijd opvalt is dat (op een uitzondering na) op een gemiddelde clubavond de zwarte winstpartijen in de meerderheid zijn. Dat hoort natuurlijk niet hè… Kijkt u even hier. Jan V. schreef een stukje over zijn partij. Koos verzorgde de fotoshoot en Jan H. rekende de standenlijsten voor u uit.

 


Alexander Visser had wit tegen Theo van Zessen. De partij eindigde in remise, ½-½.

 

Alexander en Theo remiseren...

Piet Hofstee had wit tegen Ben Riksen. Ben won, 0-1.

 

Ben wint van Piet...

Marco Zwanenburg had wit tegen Gerard Turkenburg. Gerard won, 0-1.

 

Gerard wint van Marco...

Hans Schrumpf had wit tegen Jan Verveen. Hans won, 0-1. Jan schreef het volgende:

Na een winterslaap van twee maanden was ik eindelijk bereid om uit mij winterburcht te komen en mij weer te meten met mijn clubgenoten. Nadat de wedstrijdleider moeizaam de lijst met strijders had samen gesteld bleek mijn tegenstander Hans Schrumpf te zijn. Gewapend met nieuwe kennis, opgedaan in mijn winterslaap, begon ik hoopvol aan de wedstrijd. Hans had het moeilijk en verbruikte veel tijd. Na 14 zetten had hij nog slechts een half uur op de klok en ik begon een veel belovende aanval en dat is het helaas ook gebleven. In de hectiek van het moment overzag ik iets dat mij een stuk kostte en ik ging meteen ten onder. Ondanks de nederlaag ben ik hoopvol gestemd voor de rest van het seizoen.

Jan verliest van Hans...

 

Wilco van de Velde had wit tegen Dick Vons. Wilco won, 1-0.

 

Wilco wint van Dick...

Simon Slui had wit tegen Jan Hennevanger. Jan won, 0-1.

 

Simon verliest van Jan...

Koos Versloot had wit tegen Stephan Bijleveld. Stephan won, 0-1.

 

Stephan wint van Koos...







Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger

 


Geen opmerkingen: