dinsdag 14 november 2023

Daniël doet potje 'intern' mee en wint van Ronald, Theo en Ben remise, Hans wint van Alexander en meer...

 

INTERNE COMPETITIE 13 NOVEMBER 2023


Ronald tegen ratingkanon Daniël
Deze maandag speelde het RSB-viertal thuis. Bovendien meldden zich 14 schaakliefhebbers wat betreft de interne competitie. Wederom een gezellige drukte. Wedstrijdleider extern Daniël van Loenen was aanwezig om te ‘wedstrijdleideren’ t.b.v. het RSB-viertal, maar besloot bij wijze van experiment dit werk eens te combineren met een potje intern (Ronald werd de dupe). Daniel is onze enige 2000+ speler (2029) en speelt normaliter niet voor de interne competitie.   

Jan V. schreef over zijn partij. Koos deed de foto’s en Jan H. rekende de standenlijsten voor u uit.

Ronald Lemmen had wit tegen gelegenheidsspeler Daniël van Loenen. Daniël won, 0-1.

 

Daniël (tweede rechts) wint van Ronald...

Theo van Zessen had wit tegen Ben Riksen. De partij eindigde in remise, ½-½.

 

Ben en Theo remise...

Hans Schrumpf had wit tegen Alexander Visser. Hans won, 1-0.

 

Hans wint van Alexander...

Jan Verveen had wit tegen Daan van Loenen. Daan won, 0-1. Jan V. schreef het volgende:

Hoewel het geen echte reden is moet mij van het hart dat de recente nederlagen die ik heb geleden zijn terug te vinden in het feit dat ik voorheen mij beter voorbereidde op de kleur van de avond. Dit gezegd hebbende begon ik deze avond tegen Daan van Loenen. Daan is dit jaar weer terug na een aantal jaren niet aanwezig te zijn geweest en ik moet zeggen hij is het nog niet verleerd. Ik heb onze partij door de mechanische meester gehaald en wij beide hielden elkaar 26 zetten goed in evenwicht op de 27e ging ik in de fout waarnaar de stelling als een kaartenhuis instortte. Zoals al gezegd ik moet mij beter voorbereiden maar daar zal dit jaar helaas niets van komen.

 

Jan verliest van Daan...

Jan Hennevanger had wit tegen Didier van Willigenburg. De partij eindigde in remise, ½-½.

Jan en Didier remise...

Ruben Harwig had wit tegen Stephan Bijleveld. Ruben won, 1-0.

 

Ruben wint van Stephan...

Koos Versloot had wit tegen Simon Slui. Simon won, 0-1.

 

Simon wint van Koos (archief)...








Verslag: Aad Juijn
Sterschrijver: Jan Verveen
Fotografie: Koos Versloot
Standen: Jan Hennevanger

 


Geen opmerkingen: