woensdag 4 oktober 2023

Alexander wint van Theo! Ben wint van Wilco. Ruben was vrij en meer...

 

INTERNE COMPETITIE 2 OKTOBER 2023

Ruben net iets te laat...
Deze avond vonden 11 schakers de weg naar de vereniging. Saillant detail echter was dat Ruben Harwig vlak na de indeling binnenkwam. Zowel Daan als Gerard boden aan om hem te laten spelen en zelf zonder tegenstander te blijven. Ruben nam het aanbod niet aan. Ruben dus vrij. Jan H. schoot vanavond de foto’s daar onze vaste fotograaf ’n paar weekjes vakantie viert. Jan V. schreef een verslag van zijn partij en Jan H. verzorgde als gewoonlijk de standenlijsten.

 


Alexander Visser had wit tegen Theo van Zessen. Alexander won, 1-0.

 

Alexander wint van Theo...

Wilco van de Velde had wit tegen Ben Riksen. Ben won, 0-1.

Ben wint van Wilco...

 Hans Schrumpf had wit tegen Jan Verveen. Hans won, 1-0. Jan schreef er het volgende over:

Nadat ik vorige week de sleutel van de bergkast was vergeten en er dus niet geschaakt kon worden, had ik deze maal ze wel meegenomen. Echter nu had ik ze niet nodig. Deze avond koppelde mij aan Hans Schrumpf. Hans had wit, maar als Hans al gedacht had aan een makkelijke overwinning: dit zou flink tegenvallen. Ga maar na slechts twee pionnen gingen van het bord en na 23 zetten had Hans nog maar een klein kwartiertje over. Ik zag al enige zweetdruppels op het voorhoofd verschijnen. Helaas had ik te laat in de gaten dat Hans een krachtige aanval ontwikkelde. Verlies was onafwendbaar maar deze partij was voor mij een mooi leermoment. De volgende keer zal ik de winnaar zijn.

 

Jan verliest van Hans...

Daan van Loenen had wit tegen Gerard Turkenburg. De partij eindigde in remise, ½-½.

 

Daan en Gerard remise...

Simon Slui had wit tegen Jan Hennevanger. Jan won, 0-1.

 

Simon verliest van Jan (foto uit archief)...







Verslag: Aad Juijn
Sterschrijver: Jan Verveen
Fotografie: Jan Hennevanger
Standen: Jan Hennevanger

 


Geen opmerkingen: