woensdag 5 april 2023

Herwig wint van Jan D. Ronald en Theo houden het gelijk en Ben wint van Marco...

 

WINTERCOMPETITIE 3 APRIL 2023


... enige oefening kan geen kwaad.
Twaalf mensen hadden vanavond zin in een potje schaak. En waarom ook niet, gezien de externe resultaten kan enige oefening geen kwaad. Zes partijen dus. Secretaris Jan V. mailde gewoontegetrouw een verslag van zijn partij, daarvoor dank. Koos verzorgde naast zijn barwerkzaamheden de gebruikelijke fotoshoot en Jan Hennevanger zorgde voor de standenlijsten…

 



Jan Dijkhuizen had wit tegen Herwig Devolder. Herwig won, 0-1.

 

Herwig wint van Jan... 

Ronald Lemmen had wit tegen Theo van Zessen. De partij eindigde in remise, ½-½.

 

Theo en Ronald: remise...

Marco Zwanenburg had wit tegen Ben Riksen. Ben won, 0-1.

 

Marco verliest van Ben...

Alexander Visser had wit tegen Hans Schrumpf. Alexander won, 1-0.

 

Hans verliest van Alexander...

Jan Verveen had wit tegen Ruben Harwig. Jan won, 1-0. Jan mailde het volgende verslag:

Deze avond was bijzonder daar het lot mij koppelde aan Ruben Harwig, een van onze nieuwste en meer jongere leden. Dat er een aantal van deze leden zijn bij gekomen maakt mij blij genoeg want het betekent dat de jeugd het schaken tegen een echte tegenstander niet helemaal heeft opgegeven. Voor we begonnen maakte Ruben de opmerking of ik de man was die altijd een verslag schreef op de website. Ik was blij verrast om dat te horen want blijkbaar wordt het dan toch nog gelezen. Nu overgaand naar de partij. Na de klappen van vorige week was ik opzoek naar eerherstel, maar dat ging vrij moeizaam. Pas op de 26e zet verkreeg ik een pion voordeel en hoewel dat niet veel is was het genoeg voor de overwinning. Veel lof echter voor Ruben want ook nadat ik de partij door de mechanische meester had gehaald bleek dat hij niet veel fout had gedaan. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer hij meer partijen heeft gespeeld zijn spelniveau snel zal verbeteren ik ben gewaarschuwd.

 

Jan wint van Ruben...

Jan Hennevanger had wit tegen Gerard Turkenburg. Gerard won, 0-1.

 

Jan verliest van Gerard...



Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Koos Versloot
Sterschrijver: Jan Verveen
Standen: Jan Hennevanger










Geen opmerkingen: