dinsdag 28 maart 2023

Herwig wint van Hans, Ben en Theo: remise, Gerard wint van Alexander en Jan V. verliest van Jan H.

 

WINTERCOMPETITIE 27 MAART 2023


Nederland - Gibraltar... 
Een rustige editie deze keer. Acht schakers vonden de weg naar het clubgebouw. De voetbalwedstrijd Nederland – Gibraltar zal daar ongetwijfeld een rol in hebben gespeeld. Vier partijen dus. Secretaris Jan V. mailde gewoontegetrouw een verslag van zijn partij, daarvoor dank. Koos verzorgde naast zijn barwerkzaamheden en schaakwerkzaamheden de gebruikelijke fotoshoot en Jan Hennevanger zorgde voor de standenlijsten…

 

Herwig Devolder had wit tegen Hans Schrumpf. Herwig won, 1-0.

 

Herwig wint van Hans...

Ben Riksen had wit tegen Theo van Zessen. De partij eindigde in remise, ½-½.

 

Theo en Ben remise...

Gerard Turkenburg had wit tegen Alexander Visser. Gerard won, 1-0.

 

Gerard wint van Alexander...

Jan Verveen had wit tegen Jan Hennevanger. Jan H. won, 0-1. Jan V. schreef het volgende:

Er zijn soms van die avonden waar het niet meezit. Vorige week vrijdag speelde ik mee met het achttal tegen Overschie en ondanks dat ik de laatste  tijd de indruk had dat mijn spel beter was geworden leed ik hier een nare nederlaag. De tegenstander was weliswaar sterker maar ik had graag wat meer weerstand geboden. Herwig deelde het verslag van Overschie met ons en wat heel erg opviel in het verslag was dat FM John van Baarle hier werd bewierookt. John heeft in de regio toch nog een grote reputatie. Dan naar maandagavond. Als tegenstander had ik Jan Hennevanger en in mijn overmoed begon ik met dezelfde opening als op vrijdagavond en u begrijpt weer kwam ik tekort. Ik hoop dat deze tegenslagen slechts tijdelijk zijn en dat ik volgende week hier weer eens een beter resultaat kan neer zetten.

 

Jan H. wint van Jan V...


Verslag: Aad Juijn
Fotografie: Koos Versloot
Sterschrijver: Jan Verveen
Standen: Jan Hennevanger








Geen opmerkingen: